Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!»

«ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!»


     Έλεγε και τούτο το εξαίσιο ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, τάχα για κάποιον άλλον, κρύβοντας έτσι τον εαυτό του, μόνο και μόνο για ν’ αποφύγει τη δόξα των ανθρώπων, αλλά αναγκαζόμενος και από φιλανθρωπία να μιλήσει, έμμεσα όμως να φανερώνεται αυτός ο ίδιος μέσα από τα ίδια τα λόγια του:

     «Μου είπε κάποιος ιερομόναχος, από θάρρος που είχε προς εμένα επειδή μ’ αγαπούσε, το εξής:
     »“Ποτέ δεν λειτούργησα χωρίς να δω το Άγιο Πνεύμα, όπως ακριβώς Το είδα όταν χειροτονήθηκα, τότε που ο μητροπολίτης έλεγε την ευχή της χειροτονίας, έχοντας το ιερό ευχολόγιο επάνω στην αθλία μου κεφαλή…”.

     »Εγώ, πάλι, τον ρώτησα πώς ακριβώς Το είδε το Άγιο Πνεύμα και σε ποια μορφή.
     »Και, τότε, αυτός μου αποκρίθηκε:
     »“Το είδα απλό, χωρίς μορφή, αλλά σαν φως. Και, καθώς απορούσα στην αρχή βλέποντας εκείνο που ποτέ πριν δεν είχα δει στη ζωή μου και, συνάμα, καθώς συλλογιζόμουν μέσα μου ‘τί άραγε να είναι;’, Αυτό, μου έλεγε μυστικά μέσα μου, σαν να μου μιλούσε με γνωστή και οικεία φωνή:
     »‘Εγώ έτσι, μ’ αυτόν τον τρόπο, επιφοιτώ σε όλους τους Προφήτες και τους Αποστόλους, καθώς και στους τωρινούς εκλεκτούς και αγίους του Θεού…’.
     »’Γιατί Εγώ είμαι το Άγιο Πνεύμα του Θεού!’…”.

     »Σ’ Αυτό ανήκει η δόξα και το κράτος στους αιώνες. Αμήν».

ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
(949–1022)


[ Αγίου Συμεών
του Νέου Θεολόγου:
«154 Πρακτικά και Θεολογικά
Κεφάλαια»,
Φιλοκαλία
των Ιερών Νηπτικών.
Μετάφραση:
Αντώνιος Γαλίτης.
Τόμος Δ΄, σελ. 48.
Εκδόσεις
«Το περιβόλι της Παναγίας»,
Θεσσαλονίκη, 19973.
Επιμέλεια ανάρτησης:
π. Δαμιανός. ]






Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου