Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

«ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ;»

«ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ;» 


     Ο Μιχάλης Κ., ένας προσκυνητής από Άργος Ορεστικό επισκέφθηκε κάποτε στον Γέροντα π.Άνθιμο τον Αγιαννανίτη Πνευματικό (1913–1996) και μας διηγείται ό,τι θυμάται από εκείνη την συνάντηση…
     «Σε μια επίσκεψή μου στην Καλύβη του Γέροντα Άνθιμου, ήλθε και κάθησε δίπλα μου και, με πρόσωπο που έλαμπε, με ρώτησε:
     –Ξέρεις ποιός είναι ο Μιχάλης;
     Εγώ, σάστισα στην ερώτησή του και, δείχνοντας με το δάχτυλο το στήθος μου, είπα:
     –Αυτός, είναι!
     –Τί “αυτός”; Αυτό που δείχνεις, είναι πουκάμισο. Εγώ σε ρώτησα “ποιός είναι ο Μιχάλης”!
     Σήκωσα τότε το χέρι μου και, δείχνοντας την σάρκα μου, ξαναείπα:
     –Να, αυτός!
     Και, συνέχισε ο Γέροντας:
     –Αυτό που δείχνεις, είναι κύτταρο που, όσο δέχεται τροφή, ζει. Αν πάψει να τρέφεται, πεθαίνει, καταστρέφεται. Λοιπόν, για να μάθεις “ποιός είναι ο Μιχάλης”, άκουσε: Θυμάσαι από μικρός πώς έπαιζες με τους φίλους σου; Θυμάσαι τα παιδικά σου χρόνια στο σχολείο; Τις προστριβές σου με τους γονείς σου στο Γυμνάσιο; Την πανεπιστημιακή σου εκπαίδευση κ.λ.π.; Αν τα θυμάσαι όλα αυτά, “αυτός είναι ο Μιχάλης”! Η σάρκα που μου δείχνεις, είναι το πουκάμισο της ψυχής. Κάποτε αχρηστεύεται, παλιώνει, το πετάς, σαπίζει! Η ψυχή μένει και συνεχίζει. “Αυτός” ο Μιχάλης θα συναντήσει τον Κύριο στην Βασιλεία των Ουρανών!...».


[Δρος Χαραλάμπους Μ. Μπούσια: «Ο Γέρων Άνθιμος», κεφ. 4ο, §17, σελ. 174, ε΄ έκδ., «Μυγδονία», Θεσσαλονίκη Απρίλιος 2004.]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου