Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

«ΕΣΕΝΑ, ΕΧΩ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ!»

«ΕΣΕΝΑ, ΕΧΩ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ!» 



     Κάποτε ο Γέροντας Εφραίμ ο «Κατουνακιώτης» (1912–1998), επιθύμησε να δει την τόσο γλυκειά μητέρα του. Η καρδιά του, του έλεγε: «Να δω την μητέρα μου και ας πεθάνω!». Ανέβηκε στην εκκλησία, στάθηκε απέναντι στην Παναγία του τέμπλου, την «Κυρία των Αγγέλων», και είπε: «Παναγία μου, από τότε που ήρθα στο Άγιον Όρος, εσένα έχω μητέρα μου!». Αμέσως, κόπηκε από την καρδιά του ο λογισμός που τον ενοχλούσε.

     Είπε κάποτε ο Γέροντας:
     «Ερχόμουνα μια φορά με τον γερο–Παντελεήμονα των Παχωμαίων, τον αρχιγραμματέα. Και μου λέει ότι, είχε πάει μια φορά στο Γρηγοριάτικο το Κονάκι, αλλά δεν θυμάμαι ποιός ήταν αντιπρόσωπος. Αφού μιλήσανε, “τώρα θα πάω στην Κοινότητα”, λέει.
     –Πάμε μαζί, Γέροντα.
     –Όχι, λέει, Παντελεήμων, όχι.
     –Γιατί;
     –Να πάω απ’ το Κονάκι μέχρι την Κοινότητα, λέω τους “Χαιρετισμούς” της Παναγίας.
     Είδες πώς βιάζονται οι Πατέρες;!»

     «Είχα θανή –νομίζω, δεν θυμάμαι– τον Γέροντά μου. Και ήρθε ένας καλόγερος από πάνω απ’ την Κερασιά, και λέει: “Όσο νά ’ρθω εδώ, τρεις φορές είπα τους ‘Χαιρετισμούς’ της Παναγίας”.
     Βλέπετε πώς αγωνίζονται οι Πατέρες! Πώς αγωνίζονται!». 


[«Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης», σελ. 30, 187, 189, Ιερό Ησυχαστήριο «Άγιος Εφραίμ», Κατουνάκια Αγίου Όρους 20001.] 


3 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Η εικόνα είναι η Παναγία, «η Κυρία των αγγέλων», στο τέμπλο του ναού όπου λειτουργούσε και προσευχόταν ο Όσιος Εφραίμ. Μπορείτε να απευθυνθείτε στο ιερό Ησυχαστήριο, στον «Άγιο Εφραίμ», όπου ασκήθηκε ο Όσιος Εφραίμ, στα Κατουνάκια του Αγίου Όρους (τηλ.: 23770 23358) ή στο γνωστό θρησκευτικό βιβλιοπωλείο της Θεσσαλονίκης «Το Περιβόλι της Παναγίας» (οδός Πρασακάκη 9, 54622 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310 283805).

      Διαγραφή